Dressyrtävling

Idag har jag och Bellson, tsm med Mallan, varit till Hudik på tävling. Det blev LB:2an som vanligt. :-)
 
Bella är såå lättsam att ta med sig själv, å allting. Fina lilla hästen. Ridningen är dock en annan femma just nu, både bra och lite sämre. Hon är ganska munnig nu, och har varit ett tag, vilket såklart leder till en hård hand. Men efter massa övergångar blev det lite bättre. Det bästa är nog att strunta i det och bara rida på som vanligt, mjuk hand och mycket säte.
 
Jag är jättenöjd med själva ritten. Idag hade jag bestämt mig för att inte få klagomål på längningarna, haha. Jag tycker att jag länger och länger, men de tycker alltid jag ska satsa mer. Så idag satsade jag jävlar i min lilla låda! ;-) Bellson var fin på banan, men ngt spänd och taggad. Försökte fatta galopp i första travvolten t.ex, och det har aldrig hänt förut haha. Men vi återhämtade oss ganska bra, o sen flöt de på.
 
61,5% blev det idag. :-) Fick min första 7,5a, och fler 7or och 6,5or än vanligt. Ny domare oxå.
 
Bilder o film kommer!

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

grattis vad kul :)

Svar: Tack!! :)
Josefine Fred

2013-08-04 @ 20:41:28
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0