Kondition

Idag gick Bella ett konditionspass till rakbanan igen, där vi körde mycket trav och galopp. Hon var fin men väldigt spänd på vägen dit, jag vet inte varför hon är så, där. Väl på rakbanan (de finns en rund oxå där) så red vi runt lite i alla gångarter och syftet var att bara få henne lugn. Gick inte. Helt sjukt stressad häst idag.. ögonvitorna syntes, svetten lacka, hon stegra, slängde sig, trippa, helt sjukt spänd helt enkelt. Så jag gav henne långa tyglar, och så tog vi en paus och ändrade mönster.
 
Tog helt enkelt bort traven idag, så som jag fått göra mkt förut när hon blir stressad när man blandar trav och galopp. Så hon fick skritta sig lugn innan hon fick en galoppfattning och där var hon så nöjd och fin så!  Lite uppåt i rörelsen men de fick vi bort och hon jobbade på riktigt trevligt. Gjorde några såna övergångar mellan skritt och galopp och då försvann stressen. Lillgumman! Inte kul att se henne så stressad som hon kan bli. Men är man bara lugn och filurar ut en annan ridning så.. :-) Det löste sig ju fint idag.
 
På hemvägen travade jag av henne lång och låg, och hon arbetade på så fint och avslappnat! :-) Var ute 2 timmar.

Kommentarer
Postat av: Erika

Låter mysigt^^ :)

2013-08-18 @ 07:55:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0