Mina sadlar

Det var en läsare som önskade ett inlägg om mina sadlar. :-) Så here we go!
 
Börjar med min älskade dressyrsadel, som jag rider i 90% av gångerna jag rider. Förutom när det ska hoppas, konditionstränas och klättras. Det är alltså en Prestige Lucky Dressage, som jag haft i 2 år. Det säger en hel del om vad jag tycker om den, då jag förr i världen jämt bytte sadel, och aldrig hade en sadel mer än 6-12 månader.
 
Jag fullkomligt älskar min dressyrsadel. Den är hur skön och trevlig som helst! Jag tycker om djupa sitsar och stora stöd för benen, vilket denna har. Det är även utbytbara knästöd på denna så gillar man mindre stöd är det bara att byta enkelt med kardborre. Bomvidden går att värma om hos auktoriserade sadelmakare/sadelutprovare.
 
Sadeln passar raka ryggar. Det är den enda sadel som legat stilla på B utan att glida för långt fram, och hon är riktigt nöjd i den.

Prismässigt ligger den på ca 13.000:- som ny. Begagnad ligger den på 8-10.000:-
 
Prestige Lucky Dressage

Hoppsadeln är en Bates Momentum
. Även denna fullkomligt älskar jag. :-) Den är hur skön som helst, den är som en soffa att sitta i och jag älskar mjuka sadlar. Både sits och stöd är supermjuka. Även här är stöden utbytbara, men jag har stora. Denna sadel passar (såklart) oxå raka ryggar. Bomvidden byter man enkelt själv med en skruvmejsel och koppjärn som man byter ut till önskad vidd.

Denna har jag haft i 3 år, och jag kommer nog aldrig göra mig av med denna. ;-)

Prismässigt ligger även denna på ca 12.000:- ny, men begagnad ligger den på 6-8000:-. Råkade se att denna sida har en drive på denna sadel i svart just nu, för ynka 8000:-. Passa på! ;)

Bates Momentum

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Prövade en sån hoppsadel på Raski.
Fy attans så skön den var. :)

Tyvärr passade den inte hennes rygg. :/
Men sadeln var underbar o rida i.

2013-08-19 @ 11:52:26
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Lina

Är så galet sugen på en sådan hoppsadel alltså!! Får nog köpa några lotter och hoppas på vinst :-)

Svar: Låter som en plan! ;)
Josefine Fred

2013-08-19 @ 19:37:31
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/
Postat av: Karolina & Linda

Älskar bates sadlarna! Har en Bates Elevation DS+ och den är också som att sitta i en soffa, riktigt skön! :)

Svar: Ja jag med! Fast har bara ridit i Momentum. Ja jag såg att du hade en Elevation, jag var inne på en sådan först, men de slutade med en Momentum vilket jag inte alls ångrar. :-D
Josefine Fred

2013-08-21 @ 20:01:07
URL: http://teameneback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0