Sadel inlämnad

Imorse runt 10 kom sadelmakaren ut till mig och B. Jag valde att ha kvar henne på betet och försöka få till det bra iallafall, även om det varit optimalt att ha henne på stallgången. Hon kollade först på hästen, och sen sadeln. Den behöver bara stoppas om för att jämna ut de knölar jag känt, och för att fylla upp ena sidan (då jag sitter till vänster). Annars var den i superbra skick i stoppningen, så behövde bara en så kallad toppstoppning. Så nu är jag utan dressyrsadel nån vecka.
 
Lagomt till det hade tixerant-gjorden dykt upp i brevlådan idag. Men den får vackert ligga å vänta! ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var köpte du gjorden ifrån och vad kostar den? Har funderingar på att prova en och är det stor skillnad blir det ett köp men det var ju bara frågan vartifrån ;)

Svar: Jag hade en sadelutprovare som var och kikade min sadel för några veckor sen, och då fick jag prova en tixerant-gjord, så jag kom på att hon sålde såna till bra pris (ja, bra och bra..) så jag köpte av henne. Hon heter Karin Åberg, har firma i Härnösand. www.sadlar.se. :-) Hör av dig till henne. Ring eller messa. 1695:- tar hon. Alla andra tar minst 1895:- nu...
Josefine Fred

2013-08-14 @ 15:28:42
Postat av: Emelie Karlsson

Åh, klantarslet jag trycker på fel knapp självklart haha ;)

Svar: Jag hade en sadelutprovare som var och kikade min sadel för några veckor sen, och då fick jag prova en tixerant-gjord, så jag kom på att hon sålde såna till bra pris (ja, bra och bra..) så jag köpte av henne. Hon heter Karin Åberg, har firma i Härnösand. www.sadlar.se. :-) Hör av dig till henne. Ring eller messa. 1695:- tar hon. Alla andra tar minst 1895:- nu...
Josefine Fred

2013-08-14 @ 15:28:55
URL: http://karlssoonn.blogg.se/
Postat av: Q ord & inga visor!

Vad skönt att det verkar ha löst sig.Med både sadel och gjord ^^ :)
mvh/Q

Svar: Ja de känns super!
Josefine Fred

2013-08-14 @ 18:04:52
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Matilda

Kan inte du göra ett inlägg om vad du har för sadlar, och gärna hur mycket pengar du la för dem? :)
Fin header btw!

Svar: Jo absolut! :) Tack så mkt :)
Josefine Fred

2013-08-18 @ 10:45:02
URL: http://matildalundh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0