Löslongering i hagen

Idag var tredje dagen B inte velat komma i hagen. Då brukar det vara läge att bara umgås med henne, vara med henne. Hon blir sån ibland, och har alltid blivit under dessa 5 år. Har aldrig kunnat relatera de till något särskilt.. Men en sak som hjälpt är att umgås med henne och leka lite från backen. Igår blev jag dessutom tvungen att tvinga henne in genom att fort slänga grimskaftet runt halsen och lura henne, vilket jag inte gör vanligtvis. Nu var det ju träning på G och då måste hon ju in. Annars håller jag gärna på så länge som det behövs innan hon självmant dyker ner huvudet i grimman.
 
Hon var väldigt med mig idag, inte som i förrgår då hon bara ville "fly" och köra sitt race. Nu körde vi igångsättningar, avsaktningar, halter och att jag skulle få gå fram till henne utan att hon vill gå iväg. Även kunna skaka grimman, då ljudet av grimman från början fick henne att vända på klacken. Sen ska jag kunna ta fram grimman och hålla fram den, och hon ska själv sänka in huvudet i grimman. Då först tar jag på henne den. :-) De gick väldigt bra! Allra bäst i vänster varv där jag kan inverka på henne bäst, jag har assvårt med kroppspråket i höger varv, och samma med B så vill hon hellre gå i vänster varv, så det tog ett tag innan jag lyckades hålla kvar henne i höger varv och utföra avsaktningarna, halterna och att vi kunde mötas upp, utan att hon sprang och bytte varv elr hittade på annat bus.
 
Ett par ggr kom hon på inkallning oxå, väldigt nyfiken var hon. :-) Så det blev ingen ridning idag, utan jag lät henne vara efter vi kört på ett tag.
 
Imorgon planeras en uteritt i snön. :-D

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh jag ska också rida i snön imorrn! :)

2013-12-06 @ 22:20:37
URL: http://kingofdarkness.blogg.se
Postat av: Emelie

Sv; hade en misstanke om det! Tack så mycket för svaret!:)
Va ha du för bett på din häst?

Svar: Brukar tävla dressyr på ett rakt eggbett, men rider i övrigt med två olika 3delade eggbett som jag ska börja rida mer dressyr på nu då jag tkr hon går bättre på dom :-)
Josefine Fred

2013-12-07 @ 06:45:49
URL: http://emeliejosefssons.blogg.se
Postat av: Maja

Sv: Ja nu har jag provat den och jag är helt klart nöjd! Tråkigt att du fick sälja. :/

2013-12-07 @ 10:03:27
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0