Galoppintervaller

Idag blev det galoppintervaller för mig och Bells, nere på travbanan. Körde 3 varv galopp, och 1,5 varv skritt. Blir ungefär 3 min galopp åt gången. Kändes som om hon orkade mycket mer än i höstas (har inte kört intervaller sen dess typ), då jag körde 4 galoppintervaller idag utan att hon blev sjöblöt i svett och inte särskilt trött heller.
 
Red fram i skritt  och trav först, lite tempoväxlingar tills hon släppte efter ordentligt och lyssnade även vid tempominskningarna. Sen blev de skrittpaus innan det var dags för galoppjobbet.
 
Jag satt ner i galoppen och jobbade tempoväxl, och hon var jättefin! I högervarvet har jag svårare att rida henne, men de tar sig. Båda galopperna hade mycket bra kvalité. Hon lyssnade ganska bra, men när man ökar tempot och sen tar tillbaka är hon inte lika lydig minsann, haha. Men väldigt fin överlag!
 
Finbruttan. <3

Kommentarer
Postat av: Emma&Eros

Kul, hon har blivit otroligt fin.
Har följt dig från början :)

2013-02-22 @ 19:48:46
URL: http://eros.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0