Travbanan

Ikväll blev det travbanan igen, med fröken Bus. Hon var lika "hemsk" som sist, men idag hade jag det i åtanke att hon kunde vara så, och sänkte kraven rejält. Hon är spänd, trippig, går mer uppåt än framåt och bjuder därmed inte in ärligt i handen. Så dagens jobb bestod av travjobb med lite nytt som hände hela tiden så att både hon och jag fick tänka till, och tillsluuuut så började hon slappna av och bjuda ärligt fram till handen, och då avslutade jag ganska snart efter det.
 
Tror jag skippar travbanan på ett tag nu och testar igen senare, för just nu ger de faktiskt mycket mer att rida ut och dressyra än att göra det på travbanan där hon endast går och spänner sig inför nästat moment och är 10 steg före mig med vad vi ska göra.
 
Hon tappade även en sko i början av passet, men hon har aldrig varit ömfotad så jag red klart helt enkelt. Får se hur det blir nästkommande dagar, beror på när hovis kan komma.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!
Kan först skriva och säga att jag verkligen gillar din blogg :-) Sen har jag en fråga, har du nå tips på hur det känns när hästen jobbar ärligt? Jag har lite svårt för att känna uppifrån ryggen om hästen fuskar eller jobbar som den ska så jag undrar om du har nån bra förklaring på hur ska tänkas känna?

Mvh / Anna

Svar: Hej! Tusen tack :-) De där är jättesvårt o svara på, för det är en känsla. En känsla som kommer ju mer man tränar och lär sig, tillslut så kommer de. :-) Du ska liksom känna att du har hästen framför dig och under dig, och du styr dess steglängd, tempo osv. av bara ditt säte och samtidigt har en mjuk o trevlig kontakt framtill. Ja, de är skitsvårt o förklara helt enkelt. :-P
MVH Jossan
Josefine Fred

2013-02-12 @ 07:56:53
URL: http://annoonii.blogspot.com
Postat av: Emma och hästarna

Hej!
Hittade hit och måste bara säga att din blogg är super! Vi har själva en ridtravare, men han är dock inte så mycket vidareutbildad som din tjej.
Sen måste jag bara fråga, vad heter nosgrimman du har? :)

Svar: Hej! Vad kul, tusen tack!! :)
Det är ett helt träns som sitter ihop, Micklem Competition heter mitt :-)
Josefine Fred

2013-02-12 @ 20:11:26
URL: http://www.copysstallhorna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0