Gårdagen

Skrev ju om att Malin red Bellis igår, och nu såg jag att hon skrivit om det själv på sin blogg. Jag citerar:
 
"Sedan var det B's  tur och hon var väldigt...explosiv ;) Gick lungt i skritt, for rakt upp när det gavs travskänkel och smygökade hela tiden. Fokusen låg på att få henne att jobba lång och låg utan att hon skulle öka takten och stundvis gick det in i hennes huvud vad det var jag var ute efter. Tog lite galopp som gick alldeles utmärkt..vid avsaktningarna så galoppperade hon på stället in i det sista innan hon accepterade att vi skulle skritta och då var det inga problem att få henne sansad. 

B är väldigt, väldigt, väldigt mycket häst att rida och trots att hon är lika hög som F så känns hon så enorm och hon har så stoooooora gångarter att jag mest flyger som en vante där i sadeln haha. Sedan kräver hon en helt annan typ av ridning också, något som jag och J ofta konstaterat när vi ridit varandras hästar. 
Jag var trött och mör i kroppen när jag kom hem och lyckades slagga en stund på soffan. Får se om jag lyckas sova inatt då. De senaste nätterna har inte bjudit på någon sömn öht."
Det är så skönt att man får "bekräftat" att hon inte är så särskilt enkel. Samma som när My, min dressyrtränare, satt upp för första ggn häromdagen. B såg ALLT annat än nöjd ut. Och My sa "Ja det är ju inte en häst man bara sitter upp och rider på eller". För ibland tvivlar jag på mig själv, även om det är påväg bort. Och just nu är jag ju väldigt positiv och jag vet att hon är svår och att jag KAN rida. :-) Men ändå skönt på nåt sätt att få de bekräftat..
 
Bilder från Malins blogg.. ;)
Storörat mitt! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Jag har sett ditt tidigare inlägg om saker du säljer och jag undrar om dina benskydd av märket Equi-guard som du skriver är av färgen lila/rosa. Har du dom kvar och är dom den färgen för dom ser gråa ut på bilden? :-) Sen tänkte jag höra om du råkar ha en nosgrimma liggandes du inte använder längre i storlek cob?
Mvh / Anna

Svar: Hej! Ja dom finns kvar, och dom är inte gråa utan rosa. :-) Hm... ingen nosgrimma endast men däremot ett träns med engelsk nosgrimma. :-)
Josefine Fred

2013-01-26 @ 20:17:28
URL: http://annoonii.blogspot.com
Postat av: Anna

Okej tack då vet jag :-) Typiskt, jag som vill ha grått ;-)

2013-01-26 @ 20:20:13
URL: http://annoonii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0