Hoppträning

Hade hoppträning med Bellis imorse, för G. :-) Vi började med en massa markarbete i trav och galopp över bommar. Tre bommar oså en volt i mitten, oså tre till bommar. Det var en riktigt bra övning för att jag skulle få ordning på mig och fröken Bus. Sen övergick det till att galoppera över de tre första bommarna, rida an mot ett hinder på en bryten linje och hoppa det. Och rulla på så som i en 8a. Gick toppen verkligen! Ännu en riktigt nyttig övning som gjorde att B måste stanna upp och vänta, och där jag fick träna på att rida lungt och vara lugn själv.
 
Sen vettni.. Skulle vi hoppa en serie på 12 hinder. Yey. Jag ramlar alltid av i serier. Serier och kombinationer är de två värsta sakerna i min värld.. Min lilla djävul på axeln kommer in då och tycker att nja.... vi ska nog inte hoppa hela vägen ändå. Och då blir min häst fundersam, tittig och drar på en jädra tvärnit. Så jag fick käka grus 2 ggr idag. Och när jag skulle rida an sen igen så styrde jag undan antingen från början eller typ 3 hinder in. Fast dom låg på typ 50cm. Men tillslut så tog G bort dom två sista hindren där jag trillat av, oså körde vi igen. Och då kom vi över serien tre ggr, och sen avslutade vi. :-)
 
Det är ju faktiskt så att jag har skitsvårt för serier när hindren blir lite höga. Jag ramlade av idag när hindren höjdes och de sista låg säkert på 1m. Men, de är bara o komma igen! Det är faktiskt inte svårare än att sänka hindren till den nivå som känns bra, och sen bara fortsätta nöta. De finns faktiskt inge mer o göra än de, så de e bara för mig o kämpa på. De blir ju bättre och bättre överlag, och bakslag kommer alltid att komma ibland.
 
Så på't igen ba!! Tänkte hoppa in i duschen nu ja och granska mina svullnader. Jag ömmar ganska jäkla rejält i ena skinkan och underarmen, hahaha. :-P Sen tänkte jag sätta mig ner o klippa ihop lite film :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0