Mål för 2013

Jag har en del mål, kortsiktiga mål, med Bellis och mig. Här tänkte jag dela med mig av dom och hur jag tänkte uppnå dom.
 
Mål i dressyren/allmänt:
* Fortsätta med galopparbetet så att hon blir mer och mer avslappnad och tillfreds
* Därmed kommer en rundare form i galoppen
* Fortsätta nöta på med övergångar (i galopp) så att hon tillslut tar det med ro varje gång
 
Med dessa 3 mål vill jag ut på ett par dressyrtävlingar med godkänt resultat. Hade vart skoj! Men absolut inget krav.
 
Hur jag tänkte uppnå detta:
* Genom att rida mycket galopp
* Rida oändligt med övergångar och tempoväxlingar
* Rida massvis med övergångar och fokusera på att hon ska vara avslappnad innan fattning ges

Mål med hoppningen:
* Fortsätta hoppträna och sätta igång att ta lektioner igen så småningom
* Få ett bättre självförtroende, våga tro på mig själv och min häst och VÅGA ta risker
* Rida felfria 90cm-klasser och eventuellt nosa på 1m någon gång under året
 
Med dessa tre mål drömmer jag om att kunna ta mig till tävling, känna att detta fixar vi, att rida en 90cm klass med bra självförtroende och samarbete.
 
Hur jag tänkte uppnå detta:
* Genom att återuppta lektionerna
* Genom att jobba ännu hårdare med mig själv och mina tankegångar samt min självbild
* Genom att fortsätta "tvinga" mig till saker jag är rädd för och fortsätta möta mina rädslor
* Genom att släppa kontrollbehovet och lita på min häst
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0