Word Mallis!

Måste ba citera bästa Mallans kloka ord en kväll som denna. Detta borde alla ta sig en funderare över!
 
"Har suttit och läst runt på lite olika hästbloggar och hästforum ikväll och en sak som slår mig är hur otroligt bristande kunskap det finns bland häst/ponnyägare i detta land angående illasittande utrustning. Hur man kan lita blint på att en sadel passar för att den är "utprovad" eller för att den följde med köpet.
 
Jag har fått lära mig genom att studera, fråga, se och känna och kan mycket väl se om en sadel passar till min häst. Jag ser om den ligger i bak eller framvikt, om den är för rak eller för svängd, för vid eller smal, ojämn i stoppningen eller ba ligger opassande mot hästens rygg. Att ständigt LÄRA sig, att utveckla, fråga samt ifrågasätta är någoting som är mina ledord.
 
Tänk vad lurad man skulle bli om man alltid trodde på vad alla andra säger och förlita sig blint på det. Jag har sett många, många hästar/ponnyer med sadlar som legat krasst, men sadeln är ju utprovad enligt ägaren eller den följde med köpet så det är KLART DEN PASSAR. Eller?!"
 
Tog mig friheten att dela upp texten i 3 stycken, samt fetmarkera det viktigaste, hehehehe. :-)
 
Vart ba sugen å lägga upp en härlig dressyrbild! :-D

Kommentarer
Postat av: Maja

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Le-pY0hCE0w#!

Hittade denna gamla filmen på er... Holy shit säger jag bara, vad lik min!!! EXAKT så gör hon, verkligen exakt. rycker i tyglarna, "studsar" på samma sett och på pricken samma galopp. Nästan läskigt vad likt :o

Svar: Haha.. ja.. dedär va tider de. :D
Josefine Fred

2013-01-23 @ 10:33:57
URL: http://majaahliin.blogg.se
Postat av: alma

Snygg ridtravare du har!! :D

Svar: Tackdu! :)
Josefine Fred

2013-04-22 @ 21:12:28
URL: http://teamrocksta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0