Dressyr

Ridit dressyr ikväll, i sköna vädret. Dock så kom det en skur när vi var påväg till paddan, men det var väntat för det var sånt himla tryck i luften. Vi blev knappt blöta och så slutade de fort, så det var ju tur. ;)
 
Fortsatte med vänta-tänket, och bara att få henne lugn i alla gångarter, samt att blanda ridvägar och gångarter. Det blir lite lätt att jag har för höga krav nu, när det går bra.. mycket ska ha mer. Men om man bortser från det så var det ett väldigt lungt och harmoniskt pass med en mycket nöjd häst. Hon stressar nästan ingenting nu! Blir lite spänd emellanåt men jag påminner henne bara om takten och lugnet så är vi där igen fort.
 
Egentligen är det en väldig bedrift att vi nu sitter och rider övergångar mellan TRAV och galopp. Det som jag trott varit i princip omöjligt. Hur kul som helst ju!! Hon blir spänd första stegen i övergångarna men efter en stund kommer hon till ro igen bara jag tänker på mitt.
 
Denna ridning är verkligen fokuserad på mig som ryttare, för när jag följer allt jag ska så blir det rätt för B oxå.
 
Jag behöver dock lite tränarhjälp nu, för Bellie försöker maska alldeles för mkt nu och jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att höja ribban. Hon är ju med på detta med att ta det lungt och vänta nu, men det blir nästan för mycket till o med, då bakkärran är ganska slö och hon saktar av ofta när jag ber om mer "tryck" fast i samma lugna takt. Alt. försöker lägga sig i min hand. Hon tycker ju att detta är superjobbigt och det förstår jag ju, men jag behöver lite hjälp nu för att veta hur jag ska rida henne i fortsättningen. Hon är ju extremt lättlärd och nu har vi liksom kommit över dethär steget att vänta. Vad kommer nu liksom.. :) Provade sätta mig ner och trycka till henne på slutet, och hon fick nog ett jäkligt fint steg! Så nånstans där tror jag att jag måste rida henne.
 
Fina fina B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0