Dressyrlektion

Idag har jag och Bellson farit upp till H-sand till Sandra och Doris! :-) Vi planerade en liten träningsgrej ett par dgr för några veckor sen, och idag var det dags. Bellis skötte sig fint som vanligt i lastning osv, men när jag skulle smörja in henne i flug-grejs inför resan så ser jag att hon fått en fästing!! Fyfan vad vidrigt. Jag höll på dö. For hur som helst upp till Sandra där hon fick börja med att ta bort det lilla äcklet, haha.
 
Red för hennes tränare Ingela, båda två samtidigt. Gick hur bra som helst! Var lite nojig att det skulle vara motsägande mot ridsättet jag exprimenterar med nu, som gett så bra resultat, men det var liksom helt på samma spår. Så jag fick till riktigt trevliga gångarter på min fina lilla tjej, med jättefint sug i handen och helt i harmoni. Fina lilla fux! <3
 
Kommer lite bilder så småningom. :-) Träning dag 2 imorn, då kör vi separata lektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0