Ett liv utan B

"Ett liv utan B" - om du inte hade köpt B, vad hade de varit för häst, hur hade din Framtid sett ut.
 
Med stor sannolikhet hade jag köpt mig en ny travare. En från grunden igen, som inte är utbildad något. Alt. en unghäst av nåt slag. Jag tycker ju att det är superkul att vara med från början, och forma hästen själv, utvecklas tillsammans med hästen. Å andra sidan hade det ju varit skoj att ha en läromästare oxå. Men det känns lite mer långt bort för min del.
 
Det skulle vara intressant att prova på att utbilda en häst från grunden med de kunskaper jag har nu, då jag inte hade några kunskaper ridmässigt när jag köpte lilla B. Det finns mer jag kan lära en häst idag än då, då vi endast lärde oss allt tillsammans jag och Bells.
 
Jag har aldrig riktigt funderat på framtiden ridmässigt, eftersom jag aldrig varit den som satsar eller vill bli något. Men vem vet! ;) Just nu trivs jag bra med Bellis och hur vi har det, vi vill fortsätta utvecklas tillsammans både på träning och tävling.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0