Home sweet home

Nu har jag, efter en dusch landat hemma i soffan framför tv:n, som är min partner ikväll. ;) Ganska skönt att komma hem faktiskt. Borta bra men hemma bäst! Klyschigt värre liksom. Nä men, jag har haft det supertrevligt! Och två givande träningar med nya verktyg har vi med oss hem jag och B. Har kollat på filmen en gång till nu, och jag blir alldeles glad när jag kollar. Vilka stjärnor liksom! Detta gör vi om. :-)
 
Nu ska Bellis gå uteritter två dagar och bara rensa skallen och fortsätta med vänta-tänket. Ingela hade som sagt ganska lika tänk med vad jag nyss fått lära mig, men ändå lite annorlunda, vilket gör mig liiite förvirrad. Men som sagt, det finns nog inget rätt eller fel, det som funkar det funkar. Jag får blanda lite. :-) Välja ut de små guldkornen liksom, och sätta ihop dom. Som te.x:
 
* Tänka på att själv rida lungt och slappna av i hela kroppen
 
* Gunga med i alla gångarter och låta handen pendla och vara följsam i takt med gångarterna
 
* Lätta i ytterhand på volt så att hon kommer runt bättre
 
* SITTA ner på rumpan och rida
 
* Förbereda inför igångsättning/avsaktning för kvalité. Vara punktlig och direkt för lydnad. Så småningom möts de
 
* Fortsätta slappna av/vara mjuk och följa med i hela kroppen efter en avsaktning
 
Detta är punkter till mig själv som jag behöver tänka extra på och som vi jobbade med dessa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0