Promenad

Var upp och tog ut Bellis på en sväng förut, för hand. Och på bortavägen är hon ju som vanligt kanontrevlig. Vi körde en massa övergångar och var noga med att vara lugn, och vila på steget. Så hon fick träna på att trava sådär lungt och taktmässigt även utan ryttare. :-)
 
MEN, de kommer ju en tid när vi ska på hemvägen oxå... och Bellie har nog aldrig varit med om en sån fruktansvärt farlig promenad förr. :/ Hon frustade sådär ASHÖGT med näsborrarna som dom gör när dom blåser upp sig och grejjar.. Så gjorde hon typ 8 ggr i mina öron, utan att överdriva. Filmade henne lite och fick med två ggr när hon lät sådär, haha. Kan bara skratta åt henne. Dock otroligt irriterande att hon på hemväg inte kan bete sig, utan måste försöka trängas, och fokusera HELT på andra saker än mig. Visst, hon lyder minsta vink, men hon är inte där mentalt. Att man inte ska kunna vara sams ens på en promenad liksom, utan att bli irriterad.
 
FUX. Känns som jag borde ha en brun valack. Ibland längtar jag efter en enklare häst, måste jag säga.
 
Trimmade även fulmanen. Här är resultatet..

 

Kommentarer
Postat av: Sandra och Doris

Sådärja, så ska de se ut! Fick en gång höra att hästarna ser dyrare ut med vältrimmad man, kanske de kanske ;)

Svar: ååå äre sant :')
Josefine Fred

2013-07-15 @ 14:07:39
URL: http://sandrasn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0