Semester

Imorgon går Bellsan på en liten minisemester. Jag har suttit nu ikväll och pratat med en massa fantastiska människor som alltid får en på rätt spår igen när det är tungt med vissa saker. Sedan har jag funderat på när hon ska få sin årsvila. I sommar, eller i vinter. Och det kan nog vara läge nu. Hon är ganska avvisande i hagen, och hon är inte sådär supertrevlig att rida. Jag tror hon försöker tala om att hon behöver ett litet break. Det tror jag de, när hon på kort tid fått lära sig använda sin kropp på nytt sätt, och dessutom tränas 3-4 dagar i veckan i paddocken numera. Så hon är nog trött i både kropp och knopp lilla tösen. Nästan så jag vill åka in och köra ett böjprov bara för att vara på den säkra sidan, men vi ska väl inte förhasta oss. :-) Jag tror jag börjar med ett massör-besök snart.
 
Hur som, vi hörs när vi hörs. :-)

Kommentarer
Postat av: Q ord & inga visor!

Tycker du resonerar klokt.Ni har gått framåt så pass mycket^^:)Tycker också det är bra att du tänker på just hästens psykiska mående.Det är det få som kommer ihåg tyvärr och så tror de att hästarna jävlas när de egentligen inte kan ta in mer för stunden.
Jag brukar tänka som så.Vila lägger man in när hästen verkar behöva det.Eller efter en period där det varit intensiv träning/inlärning.Sen vilken tid på året det blir avgör hästen.:)
mvh/Q

Svar: Tack Q! :)
Josefine Fred

2013-07-11 @ 01:40:47
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Superfin blogg!

Svar: Tack :)
Josefine Fred

2013-07-11 @ 11:07:18
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0