Uteritt i stormen

Red ut B nu på morgonen, i stormen. Blev mest skritt och trav, men även nån galopp. Hon var ganska lugn överlag, men spänd som attan. Jag fortsätter med min andas-träning och att hålla mig lugn, och de funkar rätt bra. Men jag blir lite galen över att hon inte bara kan ta det lungt, utan måste gå hur fort som helst. Fyrtakt, vad är de liksom... Hon går som om hon skulle gå på eld eller nåt med tassarna. Eller hon försöker, jag sitter ju där och talar om att vi ska ta det lungt. Men kul är det ju inte att jobba med dehär.... Men å andra sidan är de ju inge kul när hon stressar på i världens fart och stänger av heller. Så då är det nog bättre att jobba såhär iallafall.
 
Bitvis så kommer hon till ro, men det är inte många steg. Men då blir det massa beröm iaf. :-) Får hoppas de blir bättre o bättre.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Hej!
Nu var det ett tag sen jag var här igen. Jättefin header!
Med vänlig hälsning Ylva

Svar: Hallå! Tusen tack :)
Josefine Fred

2013-07-21 @ 21:24:17
URL: http://www.ylvablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0