Dressyrpass

Gick av mitt arbetspass strax innan 20, efter att ha jobbat sen 7 imorse. Sen kl 21 agerade jag chaffuör till min E och hans vänner, och hujeda mig.. Haha. Säger bara det jag. ;) Kl 22 for jag till Bellan, och vi tog oss ett dressyrpass i paddocken ikväll. Gick asbra! Jag var ganska trött så jag såg suddigt till en början, men taggade till och började fokusera istället.
 
Gick toppen idag. Vilken trav hon bjöd på redan från början! Jobbar mkt med att hon ska vila på steget nu, så jag har ridit i lite undertempo för att överdriva lite. Får till å med driva på henne ibland för hon blir som en harv där i sandunderlaget annars. Red en massa galopparbete oxå, i form av volt och snett igenom i mellangalopp (som i LB:2an), vilket gick ganska bra. Volter är vad vi verkligen behöver jobba på, att få henne att spåra. Måste ta hjälp av en tränare så att jag får in känslan och lär mig vad det är som felar.
 
Red sedan övergångar på en stor 8volt över paddocken, från skritt/galopp. Med ytterligare krav än tidigare. Jag krävde mer exakta avbrott från galopp till skritt, och inga travsteg däremellan. Gick bra bitvis, massa beröm och inte göra nån stor grej av det när de inte blir som tänkt. Hon blir väldigt taggad mellan fattningarna men jag rider på i skritt och försöker gunga med i sätet och rida på FRAMÅT även fast jag helst av allt vill bromsa. Men hon kommer ju loss när jag fortsätter rida på framåt och med mjuk hand.
 
Avslutade med tempoväxlingar istället för avsaktningar på samma 8volt, fyfan vad fin hon var. Svarade himla bra för sätet. Jag pressar henne lite in i ett undertempo även i galoppen, för att överdriva lite. Hon faller isär ibland och saktar av, men i de stora hela sköter hon sig mycket bra. Och detta utan att bli det minsta upprörd! Förstå. Förr gick det inte att rida sådär sakta för då började hon direkt tänka bakåt och surade ihop. Inte nu. :-)
 
Och jag fortsätter fokusera på att inte knipa med knäna, inte nagga i innertygel och att rida på framåt och som jag planerat rida.
 
Mycket nöjd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0