Tävling

Idag var det tävling igen, dressyr denna gång. :-) Bellie var svinfin på framridningen rakt igenom, verkligen hur fin som helst i alla gångarter!
 
Väl inne på banan så händer nånting i mig då jag blir så nervös, så hästen tappar liksom hela motorn. Går typ i slowmotion känns det som och sen går det inte att få fram henne till handen. Galopprogrammet gick bäst idag med. :-) Iallafall så gjorde damen sina egna små konster, genom att fatta galopp lite här och var, trava där vi skulle skritta, backa där vi skulle göra halt etc. I början då hon fattade galopp på mellantraven tappade jag stigbygeln, fick stanna och sätta tbx den och sen var jag helt ur fokus. Superless, och ville avbryta. Stannade hos domaren och sa att jag inte kom ihåg programmet då jag fick blackout, men efter några andetag så tog jag nya tag och red vidare.
 
Som sagt, lite egna konster här och där men annars mycket lugnare än sist! Även efter galoppen.
 
Jag är nöjd med lilla Bellfisen, även om jag blir väldigt spänd och inte rider som jag ska, än, och hon är ganska olydig ibland. De är bara att träna vidare, de blir ju bara bättre!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis :) Men du jag har en fråga, man blir alltså inte diskad om man stannar mitt i programet och pratar med domaren?

Svar: Till? :)
Näe de blir man inte :) Man får glömma programmet (elr ställa sig och fråga) 3 ggr tror jag innan man blir utesluten.
Josefine Fred

2013-06-15 @ 22:05:25
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Jaha oj! Vad lyxigt :) Men när blir det ogiltigt? Alltså hur högt i klassen måste man komma för att det inte ska vara giltigt?:)

Svar: Jag tror de alltid är så.. elr om de går ner till 2 felridningar i högre klasser, det vet jag faktiskt inte. :)
Josefine Fred

2013-06-16 @ 14:59:01
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0