Uteritt

Red en uteritt på Bellson nu ikväll, har precis landat i soffan. :-) Körde vidare på tänket jag fick lära mig på Gittans lektion. Hon måste helt enkelt börja lyssna, och börja vänta. Hon ångar ju på bäst tusan hon vill annars, och tar jag en förhållning går den inte igenom över huvudtaget utan antingen tappar hon bakdel eller så slår hon upp huvve och menar på att jag inte ska lägga mig i, hon har ju en sådan bra plan själv. ;)
 
Det känns ju som om jag får bli så hård med henne ibland, men samtidigt, hon är ju inte ett dugg avslappnad eller harmonisk när hon kör sitt race..? Och när hon väntar på mig och jag får igenom det jag vill, och kommer till drivning istället, så är hon ju bara så lugn och fin. Och har kommit till ro. Det är ju dit jag vill komma längre och längre stunder, även på uteritterna. Det är väl inte mkt begärt? Eller är det? På en het häst som Bellsan. Hm.... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0