Hoppträning

Hopptränade med R idag, vilket gick skitbra! :-) Var nervös som vanligt, men de släppte ganska fort och jag var inte nervös när jag väl red. Så de gick toppen. Hoppade på pelhamet för första ggn nånsin idag, och hade delta. Hon accepterade bettet, vilket gör mig väldigt glad. :-D De gick sjukt bra! Hon var jättelugn, och hängde sig inte på bettet en enda gång. :D :D :D Hon var likom fortfarande taggad och sög på varje hinder, men nu kan jag ha en lätt kontakt med henne och vi får inga dragkamper. G (tränaren) tyckte oxå att det funkade bra, och sa precis som jag tänkt själv, att bara för att jag hoppat på detta bett en gång nu och det gått bra, så betyder inte det att jag bara ska hoppa på det. Utan att då och då gå tillbaka till de vanliga 3delade. Hon är ju trots allt himla bra på att suga åt sig av vad man vill, lilla B.
 
Dock så tycker jag det är svårt o veta hur mkt jag kan ta i bettet, och ibland glömde jag bort mig (t.ex efter ett hinder och hon far iväg i all världens fart) och tog lika mycket i bettet som jag gör med det vanliga i de situationerna, vilket istället ledde till en ENORM reaktion från B. Så fick verkligen verkligen tänka på att vara extra mjuk i handen även när jag ska sakta av/byta galopp och ta tillbaka henne ordentligt.

Hon blir även lite kort i halsen, så även där måste jag jobba med att lägga fram handen och låta henne söka sig framåt till bettet.
 
Så bara jag får ordning på händerna mina så kommer de bli toppen!
 
Förresten, de blev film ändå för R erbjöd sig att filma :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0