Hoppträning (i grupp)

Idag har jag hopptränat i grupp för första gången på riktigt länge! Det gick SÅ HIMLA BRA. Jag är jättenöjd. :-) Jag följde min bästa Es råd och höll mig glad hela tiden, och hamnade aldrig i detdär läget där jag först blir nervös, sen får ångest och sen blir jätteirriterad och då bara växer ilskan i mig tills jag bryter ihop, utan håller jag mig glad kan inget stoppa mig. :-) Och idag var jag glad hela tiden, vilket i sin tur gör mig lugn (endorfiner).
 
Bellie går så SJUKT bra på pelhambettet i hoppningen. Gud vad enormt skönt det är att slippa dragkamperna, dom är som bortblåst. Istället kan jag fokusera på vägar, min egen ridning, hur jag landar, var jag ska, hur vi ska lägga oss på hindret osv. Går så sjukt bra. Och då är det ju väldigt KUL oxå :) Om man slipper slita och dra för att ens få hästen att lyssna när man rider an ett hinder. Dock så tog jag lite för lite i henne detta pass, i början, eftersom jag råkade ta för mycket sist. Men för varje gång hittade jag bättre och bättre känsla och kom till bra ridning bakifrån fram till handen. Så de tar sig ;)
 
Hade väldigt mycket travbommar med idag, och det var väldigt nyttigt. Men hon var faktiskt väldigt lugn genom alla övningar idag, inte alls stressad eller för på. Men det var nog för att jag var så lugn och glad själv. Förstå hur mycket man påverkar dom genom sinnesstämningen..
 
Kommer film om ett par min :) Har förresten tagit en plats i gruppen nu så nu blire träna varje vecka, kul!

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

vad kul med hoppträning varje vecka. Nu tror jag eran utvecklings kurva kommer börja ta fart ännu mer ;)

Svar: Ja de ska bli skoj!! :) Lite utmaning. :-D
Josefine Fred

2013-03-21 @ 22:06:40
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0