Uteritt - klättring

Red ut på Bellisbus idag, med lite annat tänk än vad jag haft senaste veckorna. Har blivit alldeles för hård i handen, och vi hamnar i dragkamper och jag får en häst som hänger konstant i handen. Men då jag fått en tankeställare så fokuserade jag inte alls på formen, utan bara att hon ska lyssna på resten jag ber om. För då kommer det så småningom. Är inte hon på humör för att jobba så är det ingen idé att börja dra och slita heller, utan hon kommer när hon är redo.
 
Red först tempoväxlingar i skritt och trav, sen lite övergångar. Sedan klättrade vi två vändor upp, och två ner. Längesen vi klättrade nu, måste bli bättre med det så hon får lite mer variation i ridningen nu. Slutligen körde vi galoppfattningar en ganska lång sträcka, och de gick super! Hon vart taggad och väldigt laddad, men vi löste de fint, och hon tog nästan alla galopper rätt som jag bad om. Så fort jag verkligen sitter rätt, och inte håller på och krumelurar mig själv i fattningarna så tar hon rätt. Sedan joggade vi sista biten innan vi tog skritt. :-) Bellis var väldigt nöjd för hon gick på långa tyglar t.o.m!
 
Ska upp en sväng till sen och ta in lite hästar :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart klättrar ni?

2013-03-21 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0