Hoppträning

Hopptränade idag. :-) Var SVINBRA övningar, verkligen :-) Bellie var jättetaggad och idag var hon tyvärr väldigt stark.. Suck. Känns som jag aldrig kommer kunna ha det 3delade bettet i hoppningen igen, haha. När hon till o med blir stark på pelham när hon har sina såna dagar. Vi fick till en början alltså inget flyt elr nånting då jag hade full sjå att bromsa. Det var längesen hon var riktigt sådär.
 
Men ju längre lektionen gick ju mer släppte hon och blev ridbar. Så sista rundorna blev kanon! Hoppade 1m på slutet, och då började hon tveka sista 3 galoppsprången, men vi kom över och de gick super. Jag får liksom inte glömma att rida bara för att det går bra, för rätt vad det är så blir det ju såhär, att jag måste vara med och övertyga henne om att det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0