Hoppträning

Hujedamig vilken träning. Eller vilken häst. Idag fick vi bakslag i den nya ridningen, så jag hade hela hästen i handen idag. Svinstark och springig. Och jag löste det helt enkelt inte. Visst bitvis blev det bättre, och jag gjorde så gott jag kunde. Men nä, idag hade vi bara dragkamper.
 
Vi hoppade 5 studs-stationer med 3 studs på  varje. Som vi hoppade som en bana, och en 3 kombination. Själva hoppningen gick ju bra, speciellt i början, för hon kastade sig inte över hela studsen utan hon tog faktiskt i med sina bakben. Nånting positivt. ;) Men hon blev typ mer och mer taggad, så hon sprang, jag höll och hon hoppade och jag hängde. Kändes riktigt illa. Men på slutet fick vi till 3 bra studsar på raken, där känslan var perfekt! Häst på bakdelen, väntandes, och ingen ryttare dragandes i tyglarna.
 
Så slutet gott allting gott! Kommer alltid komma bakslag. :-) Rycker på axlarna och tar nya tag.

Kommentarer
Postat av: Fia

Bakslag kommer det alltid, huvudsaken man vet vad som gick fel och hur man ska ta sig ur det. Bara att köra vidare . Nästa gång kommer det gå kanon

2013-11-30 @ 12:43:49
URL: http://fiajungdalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0