Hoppträning

Idag var det Bellas tur att äntligen få hoppa lite! :-) 4 veckor sen nu.. Och med ett annat ridtänk efter lite träningsvila, samt två clinicar så tror jag mig äntligen kunna få lite fason på min ridning! :-D De gick jättebra idag. Visst blir det att jag får ta i henne ibland men hon lyssnar väldigt bra på mina skänklar, och jag kan flytta bakdelen hit elr dit för att få henne att lugna sig, istället för att dra i henne.
 
I galoppen så sätter jag henne på rumpan om hon springer iväg, och sen eftergift så hon får rulla på. De funkar verkligen bra! Körde lite studs, och travbommar. Sen fick det räcka för henen då hon inte är helt igång ännu.
 
Är jättenöjd verkligen! En rolig sak är att jag hade vanliga bettet + utan handskar, och de funkade liksom ändå. Längtar redan tills nästa gång!
 
Em var gullig att filma lite :-)
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh fy sjutton vad sugen jag blir på att hoppträna! Var år sedan.. Lika duktiga som alltid är ni, kul att ni är på g igen :)

Svar: Träna på :-D Tack! De känns väldigt kul att va på G oxå :-D
Josefine Fred

2013-11-22 @ 19:36:32
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/
Postat av: Lina Holmbom

Kul att ni kommit igång igen! =) Ni ser ut att tycka det är väldigt roligt båda två ;)

Svar: Ja superkul! :-D :-D
Josefine Fred

2013-11-23 @ 08:39:28
URL: http://skrotpiloten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0