Mitt tävlingsår 2013

Lite utdrygning av tid! ;)
 
Första tävlingen 2013?
Lokal avd B 90cm på Timrå, den 7 april.
 
Bästa tävlingen 2013?
Den första och den sista.
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Guns Ballerina
 
Vad för klasser tävlade du?
80 och 90 cm. LB:2 samt LB:3

 

 
Hur många placeringar?
Inga plac.
 
Vad hade du för mål 2013? 
Dressyr: Rida på godkänd procent dvs minst 60%
Hoppning: Hoppa 90-banor utan större problem, samt debutera 1m
 
Nådde du dem?
Delvis. Mina mål i dressyren uppnådde vi, även bättre än vad jag förväntat mig. Hoppningen har jag varit väldigt svajjig i, vilket lett till blandade resultat. Vissa gånger klarar jag att hoppa 90banor utan problem, men vissa ggr ballar jag ur helt. Hästen debuterade dock 1m.

 

 
Vad är målen för 2014?
Dressyr: Att starta LA.
Hoppning: Att bli stadiga i 80-90cm.
 
Bästa tävlings arrangören 2013?
Jag tycker om dom flesta klubbar här uppe. Färsta, Timrå, Matfors och Näset.

Något speciellt minne från 2013?
Mina två felfria rundor där jag kunde slappna av och släppa ALL rädsla, och bara gå in och ha kul. Samt när vi började att rida på godkänd procent i dressyren.
 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Charles Owen Classic & GPA Speed air
Håruppsättning: Hårnät m. rosett eller hästsvans
Tävlingstop/Skjorta: Hööks
Kavaj: Hööks
Ridvantar: Oftast utan
Ridbyxor: MH elr Hööks
Ridstrumpor:
Ridstövlar: Skor och chaps
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns:

Pannband: Typ... hööks?
Schabrak: Rider By horse m.fl
Sadel: Bates Momentum, Prestige Lucky dressage (Såld nu)
Sadelgjord: Eric Le Tixerant samt Catago

 


Vilken klubb tävlade du för 2013?
SFRK

Vilken klubb kommer du tävla för 2014?
SFRK
 
Har du ridit i något lag 2013?
Nix
 
Ska du rida i något lag 2014?
Inte vad jag vet!
 
Vilken/vilka tränade du för 2013?
My, Gittan, Gunilla, Ingela
 
Ska du fortsätta med det 2014?
Jajjemen det planerar jag!
 
Har du tävlat i någon ny gren 2013?
Nej
 
Ska du tävla någon ny gren 2014?
Nej

Vad har du för förväntningar på året 2014?
Inga förväntningar, däremot förhoppningar. Och det är att B ska få vara frisk och kry, och att vi ska uppnå målen tillsammans och fortsätta utvecklas.
 
Hur gick de på sista tävlingen?
Svinbra. :-) Första dagen på en tvådagars, för andra dagen räknar inte jag då jag inte ens klarade av att hoppa första hindret.

 

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. åh men vad bra :D

2013-11-23 @ 21:28:45
URL: http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: Josefin Pageryd- hästbloggen

Måste säga att jag tycker det är så kul att du bloggar, och delar med dig av olika saker :) En stor klapp på axel för alla bloggare, som dagligen delar med sig av saker som gör en glad. Det är grymt bra jobbat, så måste därför säga hur duktig du är :) Sen önskar jag dig stort lycka till med bloggen och allt i livet :) Glöm inte bort vilken fantastisk person du är! KRAM / www.pageryd.se

2013-12-10 @ 00:39:29
URL: http://pageryd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0