Uteritt

Hallelulja! Idag/inatt har vi haft massa varmgrader vilket ledde till att marken tinat upp och det gick att rida ut. Red skritt- och travövergångar längs vägen, och lite öppnor/slutor samt halter. Gick bra, men hon var superpigg. Hade tänkt att fröken B skulle få galoppera idag, men det var inte riktigt läge för det, så laddad som hon var.
 
Fortsatte med att vara mjuk i handen och inte dra, hur lockande det än är. Hon vill verkligen att jag ska göra det oxå, för det blir ju bekvämt för henne att då få bita sig tag i bettet och köra sitt race. Slippa använda domdär små bakbenen. Så ju mer jag är lätt och mjuk i handen, men ändå lyckas få henne att utföra det jag ber om, desto mer kommer hon till mig och samarbetar, samt börjar arbeta med bakkärran. Upptäckte även att det funkade svinbra att rida in henne i något öppna-liknande i traven när hon for iväg, för då jäklar kom hon tillbaka, och jag kunde därefter sakta av - för sätet.
 
Jätteskoj att ha hittat en bättre ridning. Ska bli kul att se vad de kan bli av detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0