Åsikter?

För nyfikenhetens skull vill jag veta vad ni ser (rörelsemönstret) på denna film:
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Såg lite orytmiskt ut emellanåt, mer som en rörelsestörning än hälta. Tycker jag. Dock tycker jag inte det ser så farligt ut. Kan ju vara en streckning eller låsning?

Svar: Det är det som är problemet, det KÄNNS så otroligt väl. Men från marken syns det knappt. Därför tror jag mer och mer på dubbelsidig inflammation fram...
Eftersom det pågått ett tag tror jag inte på sträckning. :/ Låsning har hon inte då jag hade ute hennes massör i förrgår..
Josefine Fred

2013-10-25 @ 12:40:28
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Lina Holmbom

Ja hon ser inte ofräch ut när hon springer på filmen. Det lilla som syntes på böjprov kanske blir mer om hon bedövas?
Eller så kanske det sitter i länd/ manke bogar. Svårt att säga exakt vart det sitter ursprungligen.
Men blev hon haltare efter att massören var där så tror jag på något muskulärt.

Svar: Massören förklarade redan innan massagen att hon blir förvånad om B inte blir halt efter behandling, o då är de direkt till klinik som gällde. De är för att hon tog bort försvarsspänningarna som de får när de har ont nånstans för att avlasta smärtan, o då kommer den äkta hältan fram. Och det blev precis så. Så de är inte nåt muskulärt :/
Josefine Fred

2013-10-25 @ 15:54:45
URL: http://skrotpiloten.blogg.se
Postat av: Lina Holmbom

Ok.Bara att hoppas att det är lättbehandlat! =) Håller Tummarna!

2013-10-25 @ 17:38:51
URL: http://skrotpiloten.blogg.se
Postat av: Carro Sundeborn

jag tror som du Josefine, känns som att det är det mest rimliga. Jag upplever det lite stumt fram, lite som man själv känner om man har ont i benhinnorna när man överansträngt sig.
Jag hoppas det är något annat och att det är lättåtgärdat :(
Kramar till er!

2013-10-25 @ 20:19:30
Postat av: Erika Pettersson

Som övriga säger ingen direkt hälta, men en rörelse störning.

Fy blir orolig nu för min lilla om hon ska behövas tas till klinik.
hon har ju gjort något skit i hagen, men inte heller halt utan har en orenhet i sitt stwg höger fram vänster bak.

hon ska få massage på Måndag.
Hoppas de hjälper eller om jag ska behöva åka iväg med henne. :/
De kom bara från en dag till den andra så troligtvis gjort illa sig i hagen.

2013-10-26 @ 08:07:16
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Ser ingen hälta, men ser lite "fast" ut fram, och inte riktigt vill "vila ut" i steget. Om det inte skulle ge ngt resultat hos vetten eller massör. så kan jag varmt rekomendera TENS och elektriskt akupunktur. Spekulationer, spekulatiner. man kan komma med alla möjliga teoier. men gå på din magkänsla. den brukar ofta ha rätt! Åter igen Lycka till! / Anni

2013-10-26 @ 09:44:42
Postat av: Amanda

Jag tycker att det ser ut som att hon inte riktigt hänger med med bakdelen emellanåt. Hon ser ut att ta "dubbelsteg" med bakbenen. Alltså att hon inte fullföljer själva steget jämt och rytmiskt.
Som jag tycker att det ser ut så verkar hon knipa en hel del med bakbenen. Ser så ut speciellt när hon länger ut traven och använder sig av den där traven när hon sträcker ut ordentligt och i och med det töjer ut alla muskler. Hon ser ut att vilja korta ihop sig det som går istället för att töja ut att och använda fulla muskeln.
Hon ser ut att slå ihop och tappa koordinationen när hon ökar på och slår av på tempot för att få mer bekvämare.

Men hon bär huvudet rytmiskt. Inte att hon nickar till mer eller mindre. Utan bär upp huvudet i samma position egentligen hela tiden.

2013-10-26 @ 11:29:48
URL: http://passionpellini.horseworld.se
Postat av: Josefine L.

Ok,nu känner jag att jag kan kommentera, efter Amandas kommentar. För jag tycker också att det ser ut som att hon kniper med rumpan, och ser stel ut i hela överlinjen och ned över baken. Tittar du på svansens rörelsemönster (egen teori, haha), så ser hon inte alls lika bekväm ut där som på andra filmer jag sett.

2013-10-26 @ 19:39:19
Postat av: Louise

Tycker också det ser ut som att det kommer från bak. Tycker att högerbak inte riktigt hänger med, men jag kan såklart ha fel. Men hon ser inte halt ut utan mest stel.

2013-10-27 @ 15:36:29
URL: http://kingofdarkness.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tror det kommer lösa sig det där :) Sedan känns det ju ofta värre än vad det ser ut när man känner sin häst i minsta detalj, minsta lilla förändring känner man ju på en gång. Vad har du för plan nu åt B? Ska du ta henne till veterinären eller avvakta och låta henne vila? :)

2013-10-28 @ 17:43:27
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0