En härlig söndag!

Vilken härlig dag det varit. Och är. Men nu är jag klar med mina små ärenden för dagen, och sitter nerbäddad i soffan. :-) Skönt! Hade dock lätt kunnat tänka mig en fotografering till. Idag stod som sagt Linn och Flisan på schemat. De gick finfint! Återstår att se om det blev några bra bilder.
 
Sedan fick jag prova Linns sadel, som jag velat testa i evigheter men det aldrig blev av. Vad jag är glad att det blev av! Det sa klick!! Vilken underbar sadel. Hästen travade jävlar anamma, jag flög ur sadeln. Haha. Om hon hade en bra dag eller om hon gillade sadeln mycket det vet jag inte, men vad hon rörde sig trevligt idag. Red skritt- och trav längs vägarna, och hon var superfin! Efter halva vägen sadlade jag om då den åkt fram lite mkt, och så ändrade jag på stropparna lite (man kan justera med kardborre), och när jag ridit klart hade den inte åkt fram mer än vanligt. Alla glider ju fram på B, men de gäller att det inte blir för mycket. Det är de enda som tar emot just nu, annars hade jag inte tvekat med att köpa en sådan. Men, hur den än ligger så låg den an väldigt mjukt och fint framtill längs bossan, även när den glidit fram. Min sitter åt lite mer, så frågan är om hon inte rör sig friare i denna ändå.
 
Jag ska ha den i ett par dagar till, och testa mig fram lite och se hur det blir. Lägger ut min på annons nu iaf, ifall jag ska sälja den. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

vad var det för sadel du prövade?

Svar: Bates caprilli :)
Josefine Fred

2013-10-14 @ 19:22:43
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Patricia

Är dom där stigbyglarna bra?
Hur mycket kostade dom? :)

Svar: Dom satt på sadeln jag lånade, så jag vet faktiskt inte. :) Dom ska vara bra på vintern då det är kallt ute, för de leder inte kyla.
Josefine Fred

2013-11-13 @ 16:00:35
URL: http://shiich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0