Lollys Star L

Under tiden B står på vila, så har jag fått mig en häst att rida under tiden. Underhålla min ridning. :-) Elvis är en varmblodstravare på 13 år, som gått som skogsmulle i 3 år och innan dess travet. Han är inte riktigt igång just nu, så vi tar det lite lungt.
 
Idag provred jag honom, och jag har fallit! Vilken galet go kille. Otroligt trevlig och arbetsvillig, lättlärd. Han försöker verkligen göra rätt. Det är dock mycket jobb, men det är bara kul. Han var väldigt lyhörd, förstår gas och broms. Han knäckte av lätt i nacken, släppte allt stöd, så jag skrittjobbade mycket och fokus låg på att få honom att söka kontakt till handen. Sedan körde vi några travsträckor på långsidorna där jag red lite övergångar på honom. Han har väldigt bekväma gångarter. :-) Fick honom att söka lite stöd, men vi avslutade ganska fort då han som sagt inte är igång. Red ca 20 min i paddocken, varav 90% skritt.
 
Så det blir nog lite update här på bloggen ändå! :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0