Sadlar på B...

Hittade en lista jag skrivit augusti 2009. Jag köpte Bellie 2008, så denna lista gäller alltså för 1 år..

1. Griffin T4 dressyr
2. Wintec 500 dressyr
3. Märkeslös dressyr
4. Knights Lady Hawk
5. Wintec Isabell Werth 
6. Wintec Wide Allround
7. CH allround 17.5
8. CH allround 16.5 (två helt olika sadlar trots samma märke, modell osv)
9. Märkeslös allround
10. Wintec 500 hopp
11. T6 showjumper
12. Jacson Legano
13. Prestige golden star
14. Griffin Selecta allround
15. Hubertus flatback hopp
16. Lemetex Alpina hopp
17. Kings dressyr
18. Zaldi star
19. Bates caprilli dressyr gamla modellen
20. Wintec sport dressyr
21. Husar (tror jag) allround
22. Sigma allround
23. Märkeslös allround

Galet! Haha. Plussar på de jag har i huvudet nu..

24. Tekna
25. Griffin Cob Haflinger
26. Globus Crincle
27. Bates Caprilli
28. Bates Innova
29. Prestige Lucky Dressage
30. Bates Momentum
31. Kentaur Elektra
32. Kentaur Medea
33. Kieffer
34. Prestige hopp (minns ej modellen)
35. Wintec Jump 500 NEW
36. Cliff Barnsby Harlequin

Ja, det var dom jag kom på nu... :-)


Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

De var minsann inte några sadlar. ;)

2013-10-27 @ 12:37:43
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Viveca Jansson

Oj! Men är det sadlar som du bara provat, eller är det sadlar som du skaffat och haft tills hon ändrat om sig?

Svar: Det är bra många jag köpt o sen sålt, men mest är de provade sadlar. Kanske ägt 10-15 st :-)
Josefine Fred

2013-10-27 @ 13:44:00
URL: http://aceviv.blogg.se/
Postat av: Dressyrteamet

många lågprismärken har dock väldigt svår passform. Dessutom tycker jag inte Bates suttit bra på många. Inte kentaur heller...

då tycker jag det varit lättare med albion, röösli, childeric, amerigo, equipe.

Svar: Batessadlarna ligger väldigtbbra på B tycker jag :-) oops glömde skriva amerigo o childeric.. men amerigo gillade jag iiinte att rida i. Childeric var ok, men tyckte den vsr typ lika skön som caprillin :)
Josefine Fred

2013-10-27 @ 16:17:17
URL: http://dressyrteamet.se
Postat av: Erika

Hahah det är fasiken gaaaalet!! Och jag som tycker jag har ägt många sadlar de senaste 1,5 året(5st)

2013-10-27 @ 17:42:18
Postat av: Hanna Pettersson

Du har inte testat någon Morris & Nolan på Bellie? Min häst har en liknande rygg som din pålle (bara längre rygg och ev något rakare) och jag har funderat mkt på just Morris & Nolan så tänkte om du har någon koll på dessa? Dressyrsadlarna tänker jag på då.

Svar: Nä det har jag dock inte gjort, jag har hört att dom är så breda så jag har känt att det inte kommer funka. Fast det kan man ju uppleva olika, så skulle jag haft en i närheten skulle jag absolut ha testat. Dom ska ju vara bara till raka och breda, platta ryggar :-)
Josefine Fred

2015-09-07 @ 20:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0