Hoppträning

Har hopptränat idag, som alltid på torsdagar. :-) Vi hade en "vikarie" idag i form av Elena Göransson. Gick asbra idag!! Verkligen. :-) Jag var inte riktigt på humör inför träningen, och var lite smått orolig för hur det skulle gå med tanke på hur spänd hon är just nu. Men inte spänd alls idag!! :-) Sjukt kul. Hon var väldigt lugn i skallen, men FYFAN VAD FORT DET GICK. Haha. Och hon var ändå taggad, för inför varje gång vi skulle fatta galopp stod hon och studsade på stället och småreste frambenen, och när jag gav galoppskänkel då for hon iväg, lyckligare än nånsin.
 
Första rundorna gick de som sagt sjukt fort, hon ba öste på. Haha. Men med en bra inställning och ändå avslappnad. Sen skulle vi hoppa 5,5an som avslut, men jag bad om att få hoppa banan igen eftersom hon behöver upprepning, och de blir då dumt att blanda in nya övningar innan hon kommit till sin rätt. Så vi hoppade banan igen, bättre än nånsin. Sjukt sug emot hindrena, bra rytm och lyhörd häst. Jättehärligt! Sista hindret kom vi lite tokigt, så de fick vi ta om 4-5 ggr för att få henne att landa i rätt galopp, då hon landar i kors. Bara på de hindret. Måste vara nåt jag gör... för hon landade i kors varenda gång. ;-)
 
Sjukt nöjd med träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0