Klättring

Idag blev det två rundor med klättring för lilla B, och jogging däremellan. Första joggingrundan var bäst, även om hon inte är riktigt så påverkbar som jag vill ha henne. Inte i närheten faktiskt. ;-) Andra rundan var värre, och sen efter klättringarna red jag in på en skogsväg och tänkte jogga henne lite mer för att få henne att koppla av lite. Försökte vara väldigt konsekvent och tydlig i min ridning, och visst, bitvis blir hon avspänd och kommer inom ramen, men mest har svårt att fokusera på mig just nu, så jag vet inte om det gav så mkt ja.
 
Klättringarna gick skitbra iaf! Äntligen har hon börjat klättra med sänkt huvud... så himla skönt. Och så tar hon i, och jobbar. :-D Det har bara tagit 5,5 år för att det ska ske... ;-) Bättre sent än aldrig!
 
Imorn tar vi nya tag! Lutar åt ett dressyrpass, men vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0