Kondition

Idag red jag och Bells ut längs vägarna och upp i skogen en sväng och körde kondition. Red i trav och galopp större delen av ridturen, som i övrigt bestod av tusen övergångar. Började med skritt- och travövergångar, och sedan blev det galopp-trav övergångar. Jättestolt över tösen som inte flippar ur efter galopp, och faktiskt kan lugna sig i traven efteråt. Från början i avsaktningen blir hon väldigt på, och stark som attan, men visar jag direkt var jag vill ha henne så kommer hon så småningom till ro och lugnar sig lite. Och hon kan liksom tagga ner. Förut kunde hon inte det, utan då var det fullt ös och snorstark hela vägen efter att vi galopperat typ. Och massa studs på stället, kast åt sidorna, hopp, stegringar. Men inte längre. :-) Vilket känns väldigt skönt. Det är nog för att både hon och jag håller på att landa lite. Inte göra nån stor grej av saker.
 
Efter några skrittpauser fortsatte vi hemöver och där blev det mer rulla på i galopp, men ändå med några övergångar till trav och sen byte av galopp. Hon var nöjd! Blev något för stark ibland på hemvägen i högergaloppen. I övrigt hade hon GRYM galopp idag, båda galopperna. Jättehärlig galopp verkligen. Taktfast, rund, på bakdelen och med härlig bjudning. Men som sagt på hemvägen föll hon isär lite och ökade tempot, så fick jobba lite små tempoväxlingar där.
 
Sen joggade vi hem i faktiskt ganska avslappnad trav! :-) HÄRLIGT. Hon e så duktig lillfröken. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0