Pay and Jump!

Idag var jag och Bellson iväg på Pay and Jump, 80cm x2. Jag var ganska cool igår, men imorse blev jag väldigt nervös i omgångar. Men när jag väl hämtat hästen och börjat göra iordning allt så började jag lugna ner mig. Kändes ganska bra!
 
Red fram utomhus på en väldigt taggad tjej. Hoppade sedan fram i grupp inomhus, på en ännu mer taggad tjej. Det kändes väldigt fort, men det går nog inte riktigt lika fort som jag tror. Det är mer att hon var spänd som en fiolsträng.
 
Detta fortsatte även när vi startade våra två rundor. Första rundan fick vi 2 stopp på en grind som var väldigt läskig, men kom sen över på tredje försöket efter att ha bett om att få lägga ner bakbommen. Det kändes även här som det gick svinfort, och som att hon fick kliva av SVINSTORT, men det syns inte riktigt på filmen utan varför jag får den känslan är mest troligt för att hon var otroligt spänd, och vi inte fick till något samarbete. Det var antingen av eller på. Fick inte dendär rytmen och känslan av att ha henne mellan hand och skänkel, utan hon var mkt spänd och sprang. Så jag tröck av, och testade ibland att lägga henne närmare hindret men då höll det på bli stopp istället = spänd häst.
 
Givetvis har jag mycket med detta att göra då jag såklart blir spänd och nervös, men jag tkr ändå jag höll mig ganska lugn och framförallt fokuserad! Är jättenöjd över mitt egna arbete, och att jag inte la ner bara för att hon stannade på grinden. Jag fortsatte och gav inte upp. Jag hade fokus på mina tre viktiga saker, dvs mjuk hand, skänklar om och drivning bakifrån för en bra rytm.  Så jag är väldigt nöjd! Bella gjorde även sitt arbete bra, hon gör ju vad jag säger. Hon rår inte för att hon blir sådär spänd, det är ju som sagt delvis jag, delvis situationen. Vi kräver mer rutin båda två. :-)

Hade bestämt mig för att stryka mig från Timrå efter dessa rundor, men nu känns det faktiskt som jag vill åka ändå. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0