Uteritt

Red en hemsk uteritt idag, haha. Jag var så jädra irriterad på min snedhet idag, måste ta mig till naprapaten. Hade dressyrsadeln för första ggn på kanske 3 veckor, och den avslöjar mina fel. Så jag störde mig SJUKT mkt på de. Och fick ha antingen för långa elr för korta läder. Gud. Och hästen spänd som en fiolsträng.

Blev en tur i alla gångarter där hon bara fick rulla på typ.... Och sadeln ska säljas. För den glider som jag vet inte vad. Suck. Jag GER UPP. Ja, jag ger faktiskt upp. Jag och Bella blir hoppekipage på heltid. ;-) Iallafall om man ska döma efter outfiten.
 
Ska bli SÅÅÅÅ skönt att slippa ångesten över dressyrsadel.... Och istället rida i den som jag ÄLSKAR, och som Bellis går bra i och den ligger kanon!
 
Kommer strax ett inlägg om att den ska säljas!
 

Kommentarer
Postat av: Sofia N

Jag är också sned som jag vet inte vad.. Så störande och man får inte alls till hjälperna som man vill! :(

2014-04-14 @ 18:50:54
URL: http://sofiatn.devote.se
Postat av: Dressyrteamet

alla sadlar du provat har ju såpass djupa sitsar,,, jag hatar såna dressyrsadlar. man sitter och vrider och vänder på sig (och bara det får ju en sadel att glida)och sitter bannemig inte bekvämt. Bättre med close contact sadlar, det är ju som hoppsadlar fast med kåpor som passar bättre till dressyren.

2014-04-14 @ 23:10:49
URL: http://dressyrteamet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0