Dressyrtävling

Ikväll var jag och Bells ner till Jättendal och tävlade dressyr, en LB:2a. Redan i början av framridningen var hon jättelugn! Ingen stressig skritt alls. Wow liksom, det tar sig verkligen. :-) På tävling och allt. Efter lite jogging tände hon till och vart spänd/taggad, men efter en stunds ridande med övergångar, serpentiner osv. så blev hon riktigt fin!! :-) Red massa halter oxå, och det gav bra resultat.
 
Hann aldrig galoppera på framridningen, men galopperade lite i vänster varv innan jag fick startsignal. Gick bra ändå! Jag red nog min bästa ritt någonsin, och hästen var så fin. Tack vare att jag var så förberedande och fokuserad, har aldrig varit så noggrann och kunnat ha så bra fokus som jag hade idag. Blev några missar, bl.a i början så trodde hon vi skulle gå ut där vi kom ifrån, när jag skulle rida förbi det hörnet, så hon höll på sakta av till skritt. Sen i skritten blev det lite taktmissar då hon blev taggad, och i vänstergalopps-volten fick jag inte till en rund och fin volt, utan det blev lite kackigt. I övrigt är jag SÅ NÖJD! Jag är nöjd med vägar, tyckte jag red superbra vägar.. (volterna blir lite svajiga dock) Sen stod Bellie i form i alla halterna, hon brukar aldrig göra det. Och jag fick igenom henne i högervolterna mycket bättre än vad jag brukar. Övergångarna i skritt/trav/halt + galoppfattningarna, kanonbra. På direkten.
 
Ja, jag är supernöjd! Och jag red ut med en kanonkänsla.. och jag trodde faktiskt det skulle ge resultat på pappret oxå. Men nix, 61,??%. Men men... Känslan som räknas. Och den var super!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Huvudsaken du är nöjd och känslan var bra!:) Då får domarn döma hur han/hon vill! Jag tycker ialf att det syntes stor skillnad! Hon väntar bättre och ser mer avslappnad ut!:) du ska vara supernöjd!:D

Svar: Tack sandra. Sjukt kul att höra detta från dig! Ja de var enorm skillnad tkr jag men men du har rätt. Jag är ju supernöjd över våran prestation :-)
Josefine Fred

2014-08-08 @ 09:18:10
URL: http://sandrasn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0