Skrittur

Idag tog jag och B oss en skrittur barbacka med bettlösa tränset. Gick super! Kände att hon var superpigg, och hon var sådär pigg på bortavägen att jag kände att hemvägen skulle bli hemsk. Men när jag tog tyglarna när vi började närma oss att vända mot hemgång, så lyssnade hon svinbra. Visst, jag får påminna henne i nästan varannat steg för att hon ska hålla sig lugn och vila på steget, men hon lyssnade svinbra på sätet och behövde inte ha mycket i handen. Annars brukar det aldrig fungera när hon blir sådär pigg. Men dressyrträningen har verkligen gjort susen! Trodde inte detdär skulle gå att lösa direkt. :-D Men det är nog på god väg att jag får henne att bli tillfreds och avslappnad även på uteritterna.
 
Fina lilla B. I förrgår red jag ut, alla gångarter en kortis upp till stallet då vi flyttade hem B och Q då. Så nu är dom tillbaka i stallet, och inatt sov dom sin första natt inne. De uppskattades! Och när jag vaknade flertalet ggr inatt av blixtar och dunder kände jag mig väldigt glad att dom båda stod inne. :-D

Jag har även modiferat mitt hönät jag köpte för ett tag sedan. Jag klippte ju då hål på det så att det skulle bli stora hål, men såklart så rispades dom upp redan när jag fyllde hö. Så jag visste att jag måste lösa det.. Så idag så for jag och köpte band, nål och sytråd och fixade ihop en lösning. Jag vet inte hur hållbar den är, men det visar sig. :-D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0