Tävling LB:2 (FILM)

Idag var det då dags för en LB:2a på Färsta. :-)  Jag kände mig lite nervös av någon anledning, kanske för att jag omedvetet satt lite press på mig själv, och sen visste jag att jag skulle rida fram tillsammans med ekipage som tävlar Intermediare samtidigt. Vilket påverkade till viss del.
 
B var fin på framridningen, jag fokuserade på att vara avslappnad själv och bara rida som vanligt. Men hon var jättefin, lydig och fin i halterna. Dom blir bara bättre och bättre. Hon börjar stå i form i dom nu, så skoj! Och jättefina travfattningar. Men hon var lite springig idag, och lite spänd, men det är väl för att jag var det givetvis. Det gick ändå bra, och galoppen var super på framridningen. Kändes lite kul att galoppera i bredd med ekipage på den nivån som jag nämnde tidigare. ;-D Fränt! Det var en kille där jag var riktigt imponerad av, han red så trevligt!
 
Väl inne på banan så var hon lite tittig, men inge nämnvärt egentligen. Ritten utfördes OK, jag är nöjd med båda Bellas och min prestation, MEN, hon är lite trött i kroppen efter denna vecka, så hon var inte riktigt på alerten. Linjerna blev sneda och vingliga, hon drog åt ena sidan ibland, och i längningarna fick jag inte fram henne. Jag klandrar henne absolut inte, jag är som sagt nöjd. Det var en okej ritt, men inte med en särskilt bra känsla. Och så är det ibland, man kan inte alltid ligga på topp! :-) Jag är supernöjd över mitt hjärta som alltid försöker. <3
 
Landade ändå på 63,667% vilket är mycket mer än vad jag hade hoppats på med tanke på känslan. :-) Så det var kul! 7 plats blev det, 4 placerade. Fick fem st 7or vilka jag är nöjd över, men fick även tre 5or, och hade jag inte fått dom så hade de blivit väldigt bra! ;-) Men det är ju så.. det som funkar en ritt funkar inte en annan osv.
 
Kameran glömde jag i bilen så vi får se om jag orkar gå ut och hämta den sen. :-D Annars kommer filmen imorn..

EDIT: Hämtade kameran så här kommer filmen!


Kommentarer
Postat av: EricaPerzzon

Vad duktiga och fina ni är!
Säg till om du kommer närmare Hudik någonting så jag kan komma och kolla:)

/E

Svar: Tack snälla du! :)
Josefine Fred

2014-08-29 @ 18:45:33
URL: http://ericaperzzon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0