Uteritt

Red ut med Linnea ikväll, på en svinkul uteritt! :-D Vi travade och galopperade ganska mkt. Dom fick hålla igång. B skötte sig suveränt!! Hon är så jäkla rolig att rida just nu. :-D Vi är inne i ett riktigt flow. Det går bara bättre och bättre, och har gjort under flera veckor. Peppar peppar. Det gick till och med att rida galoppfattningar från trav idag, utan stress och utan att hon faller in i en travartrav. Riktigt stolt över tjejen min. :-) Visst blev hon lite spänd osv emellan, men det är liksom ingenting motför hur hon brukar bli.
 
Sen på hemvägen fick båda hästarna rulla på i galopp, och den lille jäkeln försökte sticka med mig, haha! Så när jag försökte återta kontrollen så hör hon Quantas galoppera ikapp bakom sig, och då tog hon vääärldens jäkla skutt uppåt/framåt för att få som hon ville. Haha. Men jag såg till att hon lyssnade någorlunda, så fick hon rulla på i ett friskt tempo iaf. Man känner direkt när hon ska till att sticka. Men hon lyssnar ju när jag menar allvar, hon känner när det är bus, och när det inte är det. Vi hade så roligt!! :-)
 
For land och rike runt för att hitta ett 3delat bett i 12mm, med droppe som är mindre än sidodelarna... hittade tillslut ett sådant, på sista butiken, Dilles. :-) Hade sådan tur! Dock så var det för litet, måste ha en strl större med lösa ringar. Det såg verkligen helt galet ut, hela bettet liksom sögs in. ;-) Så 10,5 cm ska jag åka och byta till imorgon. Det såg ut att ligga väldigt trevligt inne i munnen iaf. Gillar att droppen är så liten, eftersom hästar har sån himla låg gom.

Bellson med analklåda. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0