Klättring

Idag blev det en klättertur barbacka på Bellabus, i bettlösa tränset. :-) Mysigt! Tog först en runda uppför vanliga klätterbacken, men då hon totalt sket i arbetet och kollade runt efter faror så syntes inte lyset av min pannlampa på stigen, utan hon hade huvve rakt upp och såg sig inte för för fem öre... så där rider jag inge mer i mörkret då jag inte vill att hon bryter bena av sig. Eller så får jag skaffa mig en rejäl pannlampa helt enkelt. Lånade en idag med galet dåligt lyse.
 
Så vi red runt igen och sen tog vi en annan klätterbacke, superbrant, men en bilväg, så helt plan. Hon tyckte det var jobbigt lillfisan. Tog den ner igen, och sen upp en sista gång. Hon flåsade fint! Men inge svett inte.. Joggade lite på vissa ställen på ängen där underlaget funkade. :-)
 
Bellson skötte sig rätt bra. Hon är ju pigg som fan.. Men sån är hon! Imorgon kör vi med sadel, oså blir det lite jogging på ängarna i alla gångarter om det går som enligt planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0