Uteritt på taggad brutta!

Red ut på Bellabus idag. Joggade och red övergångar/tempoväxlingar där underlaget tillät. Det är ganska bra underlag längs vägkanterna nu på vissa vägar. Bella var pigg.. men jag jobbade på med ben och sviktande handleder. Gittan lärde mig det med handlederna för några månader sedan, och då jag kom ihåg det funkade det skitbra. Men nu har det gått några veckor utan att jag kommit ihåg det, och då blir det istället att jag blir stark i händer/armar, när Bella blir det, och så fastnar vi i varandra. Men idag tänkte jag jättemkt på det, och då vips så slipper vi dendär hårda kontakten. Visst blir hon frustrerad när jag ber henne trampa på med bakbenen bättre, och samtidigt är mjuk i händer och handleder, för det betyder att hon inte blir erbjuden att bita tag i bettet och göra som hon vill. ;)

Red sen vidare till ängarna, och red fram och tillbaka två ggr. SNORTAGGAD häst. Hon fick först skritta tills det var ordning på na. ;-) Sen körde vi lite galopp, några höger och några vänster. Fram och tillbaka. Andra tillbakarundan var hon jättefin, började slappna av och bli mjuk i munnen. Men sen på hemvägen, jädrar alltså vad stark hon blev. Och när jag höll om med benen och mjuknade i handen blev hon förbannad och slängde upp skallen så hon skulle kunna få chansen att göra som hon ville. Den lilla puppan. ;-) Sedan joggade vi lite försiktigt påvägen hem så hon fick sträcka ut lite.

En mysig tur på taggad tjej. Idag var hon betydligt mer påverkbar än igår. Skönt! Imorgon är det lektion. :-D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0