Skrittur på fiolsträng

Red på en vandrande fiolsträng idag, de ni! Hon var på helspänn puppskallen...Verkligen helspänn. Gick ju inte att kommunicera för fem öre större delen av ridturen. Skulle bara ha henne på lång tygel och mysa barbacka i repgrimman, men efter ett tag fick jag ta tyglarna och ta ner tempot på fröken. Hon gick så fort att det inte längre räknades som skritt, utan nån konstig gångart. ;) Red lite sidvärts och de lyssnade hon bra på.
 
Var ute ca 1 tim och 20 min. Imorgon vilar hon, och jag ska passa på och köpa pellets till boxen, muskel och ska nu sätta mig och räkna på soja oxå eftersom jag är lite sen med att fodra upp nu inför pälsfällningen. Tänkte lägga på extra så att det inte går åt fel håll då jag blivit lite nojig nu.
 
Hjälp.. hon ser ut som en räka! Idag var hon sjuuukt spänd och uppdragen, även på gången, speciellt efter ridturen som alla bilder är från, utom dom två första. Så det är därför det ser lite extremt ut.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej jag har precis startat upp min blogg där jag uppdaterar om inridningen och utbildningen utav min ungponny, kolla gärna in och lämna en kommentar!

2014-02-02 @ 19:56:54
URL: http://mobergamanda.blogg.se
Postat av: annie

supersnygg design!

2014-02-02 @ 23:00:55
URL: http://anniejosefssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0