Joggingtur

Idag skulle jag och Linnea rida en längre sväng till galoppbanan, men då det växt så mkt så hittade jag inte stigen helt enkelt.. som man börjar rida in på. Sen var jag i min egna lilla värld och hade tankarna uppe i de blå, så det var lika bra att de blev en kort sväng. Vi körde lite jogging, och de gick väl helt ok. :-) Jag hade inga särskilda krav på B då jag själv inte var så närvarande. Så fort Quantas kom om henne blev hon helt crazy, vilket hon iofs alltid blivit, men på senare år har andra kunnat trava förbi/om oss iallafall, men inte galopperat. Men idag funkade inte trav heller, hon bara började hoppa, studsa, försökte stegra osv, men jag känner henne rätt väl och vet hur jag ska göra så jag bara lät henne hållas. Hon fick galoppera i sidled och väntas ut. Ingen idé att försöka kräva nånting alls i det läget. Beröm när hon saktade av och kunde trava igen, om än sjukt taggad. ;-) Men sån är hon!
 
Imorgon är det träning, ska bli så kul! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0