Dressyrtävling

Imorse klev jag upp 4.30!! Har aldrig klivit upp så tidigt, haha. Men de gick de å! For och hämtade B på betet och gjorde iordning henne, och vid 6.30 for i från ön för att hämta upp våran hästskötare Emmy.
 
På framridningen försökte jag rida enligt samma sätt jag fått träna för G, men jag var av någon anledning jättenervös denna tävling... ?! Så jag var spänd, sur (såg ut som en redig surpuppa på bilderna) och fick inte till det. B kände förmodligen av min stämning, för hon var liksom mer motsträvig än vanligt, och väldigt laddad.. hon känner ju oxå av tävlingsstämning. :-)
 
Inne på banan hann jag rida fram ett par minuter innan startsignal, och där blev hon väldigt fin och avslappnad. När vi fick startsignal hade jag en bra trav att utgå från, hon bjuder på ett bra driv och tempo bakifrån känns det som. Som jag kan rida vidare på. I volterna blev hon väldigt rak, och jag fick inte igenom henne. Avsaktning/halt vid domarn, katastrof. Hon ville inte.... Skritten, KANON! aldrig ridit så bra skrittprogram. Bellie passade/taktade ingenting, och kunde slappna av och skritta. Blev spänd o lite kort i steget när tyglarna  togs dock.
 
Galoppen OK, fattningarna bra, men rak som attan i volterna. Okej i längningarna. Ganska påverkbar efter galoppen, inte fullt lika taggad som hon brukar. Efter halten vid domarn som var katastrof gick det ganska bra på uppridningen mot domarn.
 
Jag var väl ganska nöjd när jag kom ut, och på 62,67% ska jag inte vara missnöjd. Men jag är det.. För det känns som jag kört fast lite nu och inte vet hur jag ska rida henne på tävling.. För nu går det så bra på träning och det sättet verkar inte funka på tävling för det är så mkt annat runtomkring. Så frågan är om jag ska fokusera på lite annat helt enkelt. Får klura på den. Såg filmen oxå, hon var sjukt öppen i formen :S ... så då blev jag oxå lite less. Hur rider jag liksom? Jaja, nya tag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Gud vad snygga ni är tillsammans!! :-D

Svar: Tack!! :D
Josefine Fred

2014-06-07 @ 13:14:23
URL: http://Morik.blogg.se
Postat av: Fia

Ni är så himla fina tillsammans <3

Svar: Tack Fia!! :)<3
Josefine Fred

2014-06-07 @ 13:33:52
URL: http://fiajungdalen.blogg.se
Postat av: Emma - Saqubeck

Så himla fina! Verkligen förebilder för oss andra ridtravareekipage!

Svar: Tack! Himla kul att höra :-D
Josefine Fred

2014-06-10 @ 11:08:20
URL: http://www.saqubeck.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0