Jogging + MassörJossan

Imorse tog jag ut B för en liten kravlös joggingtur. Hon ville inte komma i hagen riktigt idag, vilket är första ggn sen hon släpptes på bete. Så det märktes ju av att hon tyckte det var jobbigt igår.. lillsnuttan. Sen vart hon svinsur när jag satte foten i stigbygeln och skulle hoppa upp, och de brukar inte heller hända. Så jag tänkte gör hon nåt mer nu så får hon vara.
 
Men vi följde planen och hon var positiv med ens jag kommit upp. Vi joggade på i alla gångarter och hon fick gå i fri form bara hon lyssnade på övergångarna vilket hon gjorde jättebra. Sen kommer avslappning och form när hon är redo, även om det bara är bitvis. Sen i galoppen fick hon bestämma tempot lite mer, och hon var superglad! Tog fyra galoppsträckor och hon skötte sig utmärkt.

Vi hade en riktigt mysig och härlig ridtur tillsammans! <3

Efter det körde jag upp henne till stallet i väntan på att massören skulle komma, vilket alltid är lika trevligt. :-) Och idag gick det skitbra, liksom senaste åren... men idag var det verkligen bra! Och beröm fick vi för att ha lagt om träningen i en så pass bra övergång, för B var inte överansträngd nånstans. Ej heller bakdelen som jag var lite nojjig för. Ne, superfin i kroppen, och jättesmå symtom på High Heelen. Enda jag ska göra är att skaka manke då hon är lite uppdragen i den. Inga tecken på att sadeln skulle vara fel heller. Skönt!
 
Så idag är en toppendag! :-) Förutom att jag insett att täckena jag köpte inte fungerar på henne. Provade regntäcket mer ingående idag och det sitter precis lika dåligt som mitt förra Amigo som jag köpte hem och testade. Så det ska säljas, och troligtvis även det andra täcket oxå. Lägger upp mer om det sen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Trist att täcket inte passade, men tycker det är lite lustigt för HW funkade ju toppen till både Siren & Mx.. Och de är inte direkt lika i kroppen de två. Hero är inget att ha dock, det är ju deras "billigaste" modell och passformen på den är inget vidare. Men jag älskar mitt Bravo och mitt stalltäcke :-D Däremot avskyr jag Bucas. Se hur olika det kan va ;D

Svar: Ja de är ju så himla olika. Hero och Bravo sitter precis likadant på B i passformen.. för snäva i bogen. Bucas freedom passar perfekt, aldrig hittat nåt som sitter bättre på en häst. :-)
Josefine Fred

2014-06-11 @ 14:37:40
URL: http://linau.webblogg.se/
Postat av: Lina

Trist att täcket inte passade, men tycker det är lite lustigt för HW funkade ju toppen till både Siren & Mx.. Och de är inte direkt lika i kroppen de två. Hero är inget att ha dock, det är ju deras "billigaste" modell och passformen på den är inget vidare. Men jag älskar mitt Bravo och mitt stalltäcke :-D Däremot avskyr jag Bucas. Se hur olika det kan va ;D

2014-06-11 @ 14:37:40
URL: http://linau.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0