Jogging

Var i valet och kvalet om jag skulle rida idag, och jag hade precis nästan bestämt mig för att låta bli, när jag blev sugen då jag pysslade om fröken B, och hon såg så ... go ut? Hon ville liksom vara med mig. Haha. Hon kom till grinden och dök in i grimman, hon myste när vi höll på och var inge jobbig alls. Så jag passade på att ta mig en tur när hon kändes på humör.
 
Tog en tur på kanske 30-40 min, i alla gångarter. Hon var påverkbar idag, inte särskilt spänd men hade gärna åsikter om hur saker skulle ske, även om hon verkligen försökte idag. Lyssnade bra. Lektionen för Gittan har verkligen hjälpt, även ute.. Jag kunde till o med bestämma takt/tempo i skritten. Det har jag inte ens förväntat mig kunna göra på en uteritt. Vill ha lite kul oxå och inte sitta och bestämma rubbet, men när hon ändå är lyhörd och vill göra rätt så är det ju en sak. Så vi körde på med dressyr, lite övergångar, och takt/tempo. Sen tog vi två galopper, ena i vardera. Avslutade med två extra galoppfattningar då den galoppen var katastrofal. Behöver få loss henne och få bogen på plats för högerbogen kör hon in, men det är svårt med sånt arbete på en sånhär uteritt. Det får vara som det är så tar vi igenom det när vi trimmar. :-)
 
Tänkte nog ta ett pass i paddan imorgon, i finvädret som ska bli! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0