KILL MEEE...

Nu ska jag klaga. Ligger i soffan och andas äntligen ut, har så vansinnigt ont i magen! Nedrans puppa. Mensvärk är fan det värsta jag vet. Klev upp kl 6 imorse och for till pollarna, so far so good. Sen vid 8 for jag till ridhuset, och innan jag hoppat upp kände jag att värken började komma, och jag tänkte NEJ!!!.... Men bara jag kommer igång och rider så brukar jag inte känna av ngt. Nu kom den till o från under passet, men klarade mig hyffsat ändå.
 
MEN SEN. Jisses. Och hade massor att göra innan jag kunde åka hem från stallet, tänkte nästan släppa allt och åka, men härdade ut. Hade tänkt tvätta nu 11-14, sen har jag inhandlat ingredienser (igår) för att göra 3 olika julbak inför kvällens julfest med stallet. Men jo tjena. Jag fick tappa upp ett kokhett bad, och har precis lagt mig i soffan och hoppas på att det ska gå över snart. För ska jag hinna med mig måste jag börja typ.. NU?! Så, jag är osäker på om det blir någon julfest för mig övht. Vi får se om jag orkar baka sen, för gör jag inte det, så åker jag inte på nån julfest tomhänt inte. Men men!

Nu har jag klagat klart. :-) Nu till ridpasset! Jag red skrittjobb först, samma som sist då jag ställer, leder och vänder. Fick jobba ett tag innan hon accepterade ställning på rakt spår. Gjorde sedan samma i traven där hon var fin. :-) Jobbade tills hon var lydig och uppmärksam. Gick sedan över till galopp, där hon oxå var jättefin. Fokus på avslappning och en rund, låg form. Och bara att vi ska slappna av. Gick super de. Men sen när jag saktade av var det värre, då var hon taggad och kunde inte varken skritta elr trava speciellt trevligt.
 
Bestämde ganska snart att det fick bli galoppjobb idag, förvänd. För dendär jäkla högerbogen måste vi få på plats igen. Sen i skritten var hon ju överjäklig, hon har inte lust att ta det lungt och länga sina steg och jobba, utan nä. Hon kör ut alla kroppsdelar åt alla möjliga håll och slänger med skallen så hon ska slippa. Roligare att galoppera ju! Gosse. Men iaf, det fick alltså bli förvänd galopp för dagen, för att få in bogarna på rätt plats, främst högerbogen. Inge läge för övergångar. Men de gick iaf JÄTTEBRA! Hon var kalasfin. Första ggn jag red förvänd nu efter vilan, och DEN har minsann stärkts enormt! Och hon har fattat grejen. Asfin var hon. :-) Hon bröt av 1 gång i varje varv, när jag slappnade av lite för mkt. Men i övrigt gick det kanon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0